Veelgestelde vragen

Trainingen

Bootcamp is sporten in de buitenlucht onder begeleiding van een gecertificeerde trainer. Tijdens deze les ben je in groepsverband je conditie aan het verbeteren (kracht,coördinatie, snelheid en uithoudingsvermogen). Is jouw doel afvallen, sterker of fitter worden? Dan is bootcamp een uitstekende manier om dit te realiseren.

Bootcamp is voor iedereen! De training is zo ingericht dat iedereen op zijn eigen tempo en niveau mee kan doen. Of je nu beginner of gevorderd bent, elke training is geschikt om deel te nemen.

Meer weten over onze lessen? Bekijk onze verschillende lessen en het lesrooster.

De duur van de les hangt af van het type les.

Regular Bootcamp: 60 min

Runfit Bootcamp & Power Bootcamp: 45 min

H.I.I.T. Bootcamp: 30 min

Meer weten? Bekijk ook de verschillende lessen en het lesrooster voor meer informatie.

Nee, iedereen kan meedoen met de bootcamp lessen. Iedereen kan tijdens de training namelijk op zijn eigen niveau meedoen. Tijdens de training wordt je positief aangemoedigd om het beste uit jezelf te halen, vervolgens past de trainer de oefeningen aan op jouw eigen niveau. Je zal al snel merken dat je conditie verbeterd en de oefeningen steeds makkelijker gaan.

Je gebruikt voornamelijk je eigen lichaamsgewicht. Denk aan oefeningen zoals jumping jacks, squats en opdrukken, knieheffen en allerlei buikspieroefeningen. Om je hartslag extra te verhogen doen we soms (korte) sprintjes en loopvormen. Ook wordt er creatief omgegaan met de omgeving. Alles wat we tegenkomen tijdens een les kan gebruikt worden. Denk aan een heuvel, trapje of een bankje.

Wanneer het je niet lukt om een bepaalde oefening uit te voeren, wordt er altijd een alternatief aangeboden door de trainer om de oefening makkelijker te maken. Lukt het niet om de oefening in zijn geheel uit te voeren, vanwege een blessure? Dan krijg je een vervangende oefening.

Ja zeker. Je kan een les mee doen door een gratis proefles aan te vragen via onze website.

Ja, gezellig! Geef dit wel even aan op het moment dat je de proefles aanvraagt en/of laat vervolgens je vriend(in) ook even een gratis proefles aanvragen via de website.

Je kunt je gemakkelijk aanmelden via onze app FitmetDylan. Deze app is verkrijgbaar in de Apple Store en Google Play.

Heb je aangemeld voor een bootcamples en lukt toch niet om te komen? Meld je dan altijd af. Zo voorkom je dat de groep onnodig op je blijft wachten voor de les. Afmelden kan tot twee uur voor de les. Je kunt je gemakkelijk afmelden via onze FitmetDylan app door naar de bootcamples te gaan en op de button afmelden te klikken.

Let op: één keer vergeten af te melden kan gebeuren. Echter, wanneer dit vaker gebeurt, neemt de trainer contact met je hierover op.

Het maximum aantal deelnemers staat altijd vermeld bij de les in onze app. Dit aantal varieert vaak per type les en ligt tussen de 16 en 24 sporters.

Wanneer de les vol zit, kun je je aanmelden voor de wachtlijst. Onze ervaring is vaak dat er mensen op het laatste moment afzeggen. Hierdoor is het zeker aan te raden om je jezelf op de reservelijst te zetten wanneer je graag mee wilt sporten.

Hoevaak je per week mee wilt en kunt doen, hangt af van welk pakket je hebt gekozen. Wanneer je een beperkt pakket hebt afgesloten, kun je maximaal één keer per week meedoen met een bootcamples. Bij onbeperkt maakt dit niet uit hoeveel lessen je per week mee wilt doen.

Alkmaar #1: Park
de Hout

Lesdagen: maandag & donderdag

Google maps locatie »

Alkmaar #2: Park Oosterhout

Lesdagen: dinsdag, woensdag & zondag

Google maps locatie »

Alkmaar #3: Park Rekerhout

Lesdag: zaterdag

Google maps locatie »

Heiloo: Heilooër bos

Lesdag: zaterdag

Google maps locatie »

Schoorl

Lesdag: zaterdag

Google maps locatie »

Annulering van een bootcamples

De bootcamplessen gaan bij de meeste weersomstandigheden gewoon door. Ook bij regen! Een les wordt pas geannuleerd als er sprake is van extreme weersomstandigheid, waardoor het niet veilig is om buiten te sporten, zoals onweer.
Zodra er een training wordt geannuleerd zal je er een melding van krijgen via de FitmetDylan app. Ook is de les dan rood doorstreept in het lesrooster.

Wat neem ik mee naar de les?

Normale sportkleding is voldoende. Denk aan een trainingsbroek, shirt en hardloopschoenen. Een vest of jasje kan handig zijn, afhankelijk van het weer en eventueel sporthandschoenen (fitness of wielrenhandschoenen). Een goede tip: alle leden bij ons hebben bij de 15% korting bij de All4Running in Alkmaar op sportschoenen. Lees meer over deze actie in deze blog.
Afhankelijk van het weer kan je ervoor kiezen om een flesje water mee te nemen. Eten is niet nodig. Let er wel op dat je niet op een lege maag gaat sporten. Wil je meer weten over wat je het best rondom je training kan eten? Lees dan de blog: Wat eet je voor en na een bootcamptraining?.
Nee, laat waardevolle spullen thuis of in de auto liggen. Spullen die je echt mee moet nemen, zoals huis- en fietssleutels, kun je inleveren bij de trainer. Die bewaart ze voor je. Zo raak je niets kwijt.

Hoe kan ik een pakket afsluiten?

Nadat je een proefles hebt meegedaan zal er in overleg met de trainer gekeken worden naar het pakket wat het best bij je past. Vervolgens zal de directe aanmeld link naar je toegestuurd worden. Ben je alvast nieuwsgierig? Bekijk al onze pakketten op de tarieven pagina.
Je hebt een proefles gedaan en je vindt bootcamp helemaal te gek. Je hebt een pakket gekozen en daarna kun je de startdatum zelf kiezen. Handig is om de dag te kiezen waarop je weer wil sporten. Dit kan dus ook een later moment zijn, bijvoorbeeld paar dagen.

Wanneer er sprake is van (ernstige) blessures of zwangerschap kan je pakket gepauzeerd worden. Bij een blessure moet er een doktersverklaring worden afgegeven. Het best is om dan even contact op te nemen met de trainer. Dit kan door te mailen naar administratie@fitmetdylan.nl.

Voor de pauzeregeling gelden een aantal voorwaarden. Deze kun je ook teruglezen in onze algemene voorwaarden (artikel 12). Zodra er voldaan is aan de voorwaarden wordt je pakket per eerste van de volgende maand gepauzeerd. De betaling loopt door tijdens de gepauzeerde periode.

Ben je weer voldoende hersteld om te sporten? Meld je weer beter door een e-mail te sturen naar administratie@fitmetdylan.nl. Dan kunnen wij ervoor zorgen dat je de gepauzeeerde maanden als gratis maanden toegevoegd krijgt als gratis maanden aan je account.

Ja, dat kan zeker. Je kan een altijd eerst een gratis proefles inplannen. Maak een account aan en selecteer de bootcamples waaraan je graag wilt meedoen..
Ja, de minimumleeftijd is 18 jaar. Mocht het gaan om een zoon of dochter en is hij/zij bijna 18, overleg het dan even met je trainer.

Ja, dat is mogelijk. Ja kan jouw pakket door iemand anders laten overnemen voor een bepaalde tijd. Je kunt zelf dan iemand voordragen die in plaats van jou gaat sporten. Je kan het dan met die persoon onderling financieel regelen. De betalingen blijven nog wel via jou lopen tot het eind van je pakket. Dit kunnen we niet veranderen. Wil je hier meer over weten? Stuur dan een e-mail naar administratie@fitmetdylan.nl.

Je kan je pakket binnen het contracttermijn alleen upgraden. Na het contracttermijn kan je jouw pakket maandelijks omzetten (up- en downgraden). Neem hiervoor even contact met ons op. Je kunt een mail sturen naar administratie@fitmetdylan.nl.

Ja. Na het contracttermijn is verlopen wordt je pakket automatisch steeds verlengd met een maand. Wanneer dit gebeurt is jouw pakket maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van één maand.

Om op te zeggen vul je het opzeg formulier in en stuur die naar administratie@fitmetdylan.nl. Vervolgens zal er contact met je opnemen om de opzegging te bevestigen.

Pauzeregeling

Wanneer je niet meer kan sporten in verband met zwangerschap of een blessure is het mogelijk om je pakket te pauzeren. Hoe deze pauzeregeling precies werkt kun je ook teruglezen in onze algemene voorwaarden (artikel 12). De betalingen tijdens de pauze lopen altijd door. Pas wanneer je weer voldoende hersteld bent om het sporten weer op te pakken, krijg je de gepauzeerde maanden als gratis maanden toegevoegd op je account. Op die manier verrekenen wij het.

Belangrijk is dat je wanneer je van deze regeling gebruik wilt maken je een e-mail stuurt naar administratie@fitmetdylan.nl om je af te melden. Wanneer je weer voldoende hersteld bent, stuur je nogmaals een mail naar ditzelfde mailadres om je weer beter te melden. Wij zorgen er dan voor dat je de gepauzeerde maanden als gratis maanden toegevoegd krijgt aan je account.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Slim is om in dit geval contact op te nemen met Dylan en te laten weten dat je zwanger bent. Er zijn bepaalde bewegingen die je beter niet of juist wel kunt doen tijdens de zwangerschap. Dylan kan je dan wat tips en advies geven over sporten tijdens en na de zwangerschap. Je kan een e-mail sturen, een Whatsappje sturen of even bellen.

Het is slim zo lang mogelijk door te blijven sporten tijdens de zwangerschap. Hiermee houd je je lichaam fit en sterk. Je kunt tot 3 maanden voor de bevalling blijven sporten. Pak na ongeveer 2 tot 3 maanden na de bevalling het sporten weer op. Dit ligt er ook aan of je weer voldoende herstelt bent. Twijfel je? Overleg in dit geval altijd met je huisarts of gynaecoloog.

Wanneer je niet meer kan sporten in verband met je zwangerschap is het mogelijk om je pakket te pauzeren. Hoe deze pauzeregeling precies werkt kun je ook teruglezen in onze algemene voorwaarden (artikel 12). Let wel: de betaling tijdens de pauze loopt door. Stuur bij het begin van je pauze (het moment dat je niet meer kunt sporten) een e-mail naar administratie@fitmetdylan.nl om je af te melden. Wanneer je weer voldoende hersteld bent, stuur je nogmaals een mail naar ditzelfde mailadres om je weer beter te melden. Wij zorgen er dan voor dat je de gepauzeerde maanden als gratis maanden toegevoegd krijgt aan je account.

Wanneer er sprake is van (ernstige) blessures kan je pakket zeker gepauzeerd worden. Let wel dat wij ook lessen hebben waarmee het nog steeds mogelijk is om te sporten met een blessure. Denk bijvoorbeeld aan de H.I.I.T Bootcamp of de Power Bootcamp. Bij deze lessen blijf je op de plaats. Het is in dit geval zeker verstandig om je blessure te overleggen met je trainer. Je kan dan tijdens deze trainingen andere oefeningen krijgen voor bewegingen die je niet meer kunt uitvoeren. Is dit voor jou ook geen optie? Dan hebben we voor zulke blessures een doktersverklaring nodig, waarin staat vermeld dat je echt niet meer kunt sporten. In dit geval kunnen we je pakket pauzeren. Het beste kun je in dit gevao even mailen naar administratie@fitmetdylan.nl voor meer informatie en om je pakket te pauzeren.

Voor meer informatie over de pauzeregeling kun je ook kijken in onze algemene voorwaarden (artikel 12). Zodra er voldaan is aan de voorwaarden wordt je pakket per eerste van de volgende maand gepauzeerd. De betaling loopt door tijdens de gepauzeerde periode.

Ben je weer voldoende hersteld om te sporten? Meld je weer beter door een e-mail te sturen naar administratie@fitmetdylan.nl. Dan kunnen wij ervoor zorgen dat je de gepauzeeerde maanden als gratis maanden toegevoegd krijgt als gratis maanden aan je account.

Nee, het is niet mogelijk om de betaling te stoppen tijdens de pauze. Je krijgt als je weer het sporten oppakt de maanden dat je niet hebt kunnen sporten van ons weer terug in gratis maanden.

Voor meer informatie over de pauzeregeling kun je ook kijken in onze algemene voorwaarden (artikel 12).

Mocht het om wat voor reden dan ook toch niet meer lukken om het sporten en wil je geen gebruik maken van de pauzeregeling? Dan hebben we hier een aantal opties voor.

Heb je één van onze flexpakketten? Dan kun je die gewoon opzeggen. Hiervoor geldt één maand opzegtermijn. Bij de andere pakketten is het afhankelijk van welk termijn je hebt afgesloten. Hierbij moeten het aantal betalingen zijn voldaan. Een pakket van 12 maanden heeft bijvoorbeeld 12 betaalmomenten.

Heb je nog een aantal betaalmomenten te gaan? Dan is het helaas niet mogelijk om je pakket eerder te stoppen. Wel willen we je graag tegemoet komen. Daarom bieden we je de optie om iemand anders jouw pakket over te laten nemen. Je kunt zelf dan iemand voordragen die in plaats van jou gaat sporten. Je kan het met die persoon onderling financieel regelen. De betalingen blijven nog wel via jou lopen. Dit kunnen we niet veranderen. Wil je hier meer over weten? Stuur dan een e-mail naar administratie@fitmetdylan.nl.

Voor meer informatie over de pauzeregeling kun je ook kijken in onze algemene voorwaarden (artikel 12).

Staat jouw vraag er niet tussen?

Heb jij een andere vraag en/of opmerking? Dan kun je het beste even een e-mail sturen naar administratie@fitmetdylan.nl. Dan krijg je zo snel mogelijk antwoord.